Selecteer een pagina

FAQ

Ik kan me voorstellen dat voordat je mij vraagt langs te komen, je een heleboel vragen hebt. Ik hoop hier de belangrijkste vragen te beantwoorden en anders mag je me gerust een mail of What’s App bericht sturen! Natuurlijk mag je ook al je vragen stellen bij het intakegesprek.
Plan een intakegesprek
Hoe ziet een organizing traject eruit?

Jij geeft aan dat je de regie weer terug wil pakken over je thuis, bijvoorbeeld via mijn contactformulier of Instagram. Leuk! Als jouw organizer gaan we er samen voor zorgen dat je weer ruste en orde in jouw huis ervaart.

Als allereerst kan je heel gemakkelijk contact met mij opnemen via Instagram, LinkedIn of gewoon via een mailtje. Dan kan ik je al snel een beeld geven van wat ik voor je kan betekenen.

Vervolgens plannen we een intakegesprek. Hier bekijken we de plek waar je graag mijn hulp bij wil en vertel je waar je momenteel tegen aanloopt. Ik zal dan vertellen wat ik voor je kan doen en hoe we dat aan kunnen pakken.

Na jouw akkoord starten we met de organizing sessies. Hierin gaan we echt samen aan de slag. De beste resultaten behaal ik met klanten die zelf ook toegewijd zijn om van het traject een succes te maken.

Nadien en eventueel tussentijds zal er ook een evaluatie plaats vinden. Dit om te zorgen dat we het resultaat bereiken die jij voor ogen had maar ook zodat ik weet hoe ik mijn klanten nóg beter kan blijven helpen.

Waar kan jij me allemaal mee helpen als organizer?

Als organizer kan ik jou helpen om weer grip op je huis te krijgen. De spullen overheersen niet meer, je weet alles te vinden en wat ik zelf ook erg belangrijk vind: je kan weer lekker ontspannen en tot rust komen van de dagelijkse bezigheden. Of dat nou je kinderen, werk, hobby of eigen bedrijf is. Ik gun dat iedereen.

Ik kan je dan ook helpen bij alle denkbare ruimtes in je huis. Denk aan je kledingkast (één van mijn favorieten), de keuken en voorraadkast, de zolder maar ook je slaapkamer of woonkamer bijvoorbeeld. Heb je nou een andere ruimte? Laat het me gerust weten, dan kunnen we samen kijken wat ik voor je kan betekenen.

Wat maakt jou anders dan andere organizers?

Vroeger als kind had ik een slaapkamer van 4 m2 en toch kreeg ik het voor mekaar om er een bende van te maken. Hoe dat is me nog steeds een raadsel. Op een gegeven moment besloot ik dat ik dat niet meer wilde en alleen nog spullen om me heen wilde hebben waar ik blij van werd. En zo is mijn organizing reis begonnen.

Ik koos een opleiding en baan waar het organiseren ook in terugkwam: namelijk Accountancy – het organiseren van cijfers makkelijk gezegd. Maar hieruit haalde ik niet de voldoening waar ik naar op zoek ben. Dit haal ik wel uit het organizen, want ik gun iedereen een thuis waar ze tot rust kunnen komen en lekker hunzelf kunnen zijn. Ik ben ook van mening dat een opgeruimd huis je hele leven veranderd.

Daarnaast heb ik me verdiept (en dat blijf ik ook doen) in het holistisch organizen. Dit is nog een vrij uniek concept maar het heeft zo’n toegevoegde waarde voor jou. Want ik kijk verder dan alleen het opruimen, bijvoorbeeld naar hoe je op dit punt bent gekomen (en in de toekomst kan voorkomen).

Al deze ervaringen mag ik weer gebruiken in het leukste werk wat er is: namelijk jouw helpen om de regie weer terug te pakken over je huis waardoor je hele wereld lichter wordt.

Moet ik per se spullen weg gooien?

Van mij moet je helemaal niks, laat me dat voorop stellen. Maar vaak is het wel het geval dat vrouwen te veel spullen in een te kleine ruimte willen stoppen. Vaak zijn dit ook nog eens spullen waar ze helemaal niet blij van worden en die ze eigenlijk helemaal niet willen bewaren.

Daarom focus ik op wat je wil houden in plaats van wat weg moet. Want hoe zonde is het als jij allemaal mooie spullen met herinneringen in je huis hebt maar die ergens achterin de kast staan? Deze gaan we samen een mooie plek geven zodat je echt van deze spullen kan genieten.

Ben je alleen maar werkzaam in Groningen?

Nee, ik ben wel een Groninger in hart en nieren maar ik kom gewoon bij je langs als je in de provincies Groningen, Friesland en Drenthe woont. Als je buiten deze provincies woont, laat het me even weten – dan kunnen we altijd kijken naar een passende oplossing.

Wat kost jouw hulp?

Het intakegesprek is altijd kosteloos. Dat is zo omdat ik het belangrijk vind dat het van beide kanten goed voelt. Je laat me tenslotte alle geheimen van je huis zien.

Ik heb een aantal pakketten en daarnaast kan je ook losse organizing sessies boeken. Bij het intakegesprek zal ik je ook een inschatting geven van welk pakket het meest passend in jouw situatie is. Zie Tarieven voor de prijzen (bij pakketten is er sprake van een aanbetaling van 50%).

Wat kan ik van jou verwachten buiten de organizer sessies om?

Ik ben buiten de organizing sessies beschikbaar via What’s App of mail voor vragen, motivatie, een update of waar jij maar behoefte aan hebt. Zo kan je tussen de organizing sessies ook lekker door als je ergens tegen aan loopt.

Daarnaast verwacht ik van jou dat jij je aangemaakte afspraken houdt. Als we bijvoorbeeld afspreken dat jij iets aanpakt voor onze afspraak, verwacht ik dat ook van je. Andersom kan jij ook verwachten dat ik me ook houd aan mijn gemaakte afspraken.

Moet ik opruimen voor je komt?

Zeker niet! Voor mij is het belangrijk dat ik je thuis zie zoals het is. Als jij net hebt opgeruimd (of waarschijnlijk wat spullen naar de kast hebt verplaatst) geeft dit niet een beeld van hoe jij je thuis gebruikt.

Daarnaast hoef je je voor mij echt niet te schamen. Ik heb al genoeg gezien en geen chaos is mij te gek.

Ik zie op je website holisme en holistisch organizer voorbij komen. Betekent dit dat je zo'n zweefteef bent?

Alles behalve! Ik ben echt een nuchtere Groninger ondanks dat het holisme wel terugkomt in mijn werkwijze.

Voor mij is het holisme vooral (zelf)liefde. Liefde voor jezelf, voor een ander, voor je huis en ga zo maar door. We kijken dan ook naar van welke spullen jij blij wordt en hoe deze goed tot hun recht kunnen komen in je huis.

Al die perfecte plaatjes op het internet hoeven van mij niet zo. Kan je me dan alsnog helpen?

Of je nou wel of niet van ‘perfect’ georganiseerde huizen houdt, ik kan je helpen. Samen gaan we eerst een beeld schetsen van hoe jij graag je woning ziet. En vanuit dat beeld zullen we samen aan de slag gaan.

Ik houd helemaal niet van opruimen. Kan jij het misschien voor mij doen?

Ik snap je helemaal. Maar jij moet uiteindelijk de regie weer pakken over jouw huis. En daar help ik je bij. Maar dit betekent dus wel dat jij nodig bent in het opruimproces. In welke mate dat is, kunnen we bespreken bij het intakegesprek.

Als je me eenmaal hebt geholpen, zit ik dan aan jouw hulp vast?

Nee, ik leer jou hoe je het zelf kan doen. Dus nadat een traject is afgerond heb je mijn hulp in principe niet meer nodig.

Het kan natuurlijk zijn dat je een andere ruimte nog aan wilt pakken of dat het toch niet zo goed lukt als je had gehoopt. Dan help ik je natuurlijk graag verder en gaan we kijken wat wel werkt.